På kurs med Kurt

January 23, 2013

kaffekopp liten
Jag ögnade igenom Studieförbundet Vuxenskolans kursprogram och fastnade för deras Kondisvandringar. Vilken fin grej! Promenad, allmänbildande guidning och fika, vad mer kan man önska sig.

Medborgarskolan har en späckat utbud av bakningskurser: (i Stockholm, förlåt att jag är så stockholmsfixerad) glutenfritt matbröd, cupcakes, chokladtemperering, lakritsprovning, marsipankurs, macarons och mycket mer.

Själv tänkte jag hålla en baka-klassiska-svenska-bakverk-kurs här på Matlabbet, men jag har inte tagit mig samman och planerat in den än.

6 Responses to “På kurs med Kurt”

  1. helena cronebäck said

    Åh den vill jag gå! Låter super kul!

  2. Hana said

    Hi Mia! This sounds like so much fun! But I’m leaving a comment because I simply adore the cups and saucers, how beautiful! Wish we could have a fika together soon. 🙂 Our best to E + N! xoxo

    • miaohrn said

      Yeah, my heart skipped a beat when I saw them in the thrift shop! They´re from Uppsala-Ekeby, and I think they’re quite unusual, but I´ll keep an eye open for them for you. Hope you and O are well, xxx

  3. Linnea said

    Skulle vara roligt att gå den kursen!

    • miaohrn said

      Vad kul, då sätter jag upp dig på reservlistan Linnea! Mejla gärna mig ditt telefonnummer så att jag kan nå dig om jag skulle få en avbokning med kort varsel.

Leave a Reply

