Mille crêpe

January 21, 2013

017
Jag gjorde mille crêpe med Nutella och aprikossylt förra veckan. Precis som pannkakstårta, men med tjusigt franskt namn. Nu var det inte fullt tusen (mille) crêpes, men likväl 25 stycken, och tillräckligt många för att bli förblindad av allt stekflott på glasögonen.

Nu måste det inte vara franskt, glöm inte hur barnsligt gott med är med vanlig pannkakstårta med sylt och grädde.
010

3 Responses to “Mille crêpe”

  1. Sandra said

    Åh, det är så gott! Gjorde också Nutellapannkakor häromdagen! Äter tills jag får ont i magen och när jag har ont i magen tar jag en till. Mums! Kram

  2. Cecilia said

    Mmmmmm… Pannkakstårta är en bortglömd godsak!

  3. pickipicki said

    Men åh, hur ska jag nu kunna tänka på annat idag än tusen pannkakor i en hög?

Leave a Reply

