Rekordsmått

January 14, 2013

057
Jag siktar på världsrekord i bakning av pyttepyttesmå pepparkakor! Åtta millimeter i diameter mäter de knappnålstora bakverken.

Ska sanningen fram är det egentligen bara den bortstansade delen av hålet till en pepparkaka som ska hänga i granen. Jag preppar för fullt för julplåtning för Allt om Mat till kommande jul. Idag var jag och fotografen Ulrika Pousette och knyckte julgranar från gransophögarna som ligger här och var, perfekt att börja jobba inför nästa jul direkt efter tjugondaknut!

4 Responses to “Rekordsmått”

  1. Cecilia said

    Pyttepyttesmå torra småkakor är väl en sak. Men kan du göra en semla i samma storlek?:-D

  2. Annika said

    Det där gillar jag, även om det bara var “hålen”. Små söta smakbitar, bra för oss som inte ska äta kakor, men ändå vill provsmaka.
    Ser också fram emot mikrosemlan, så klart.😀

  3. Söta!!
    Vi har flera små små mått som jag hittat på olika ställen, bl.a. I höstas i Barcelona. Inte tänkta till pepparkakor, men vem bryr sig?!?😉
    Kolla här: http://instagr.am/p/SV_vtYFaoB/

    Tack för all inspiration du ger!

    Kram Camilla

Leave a Reply

