Shopping

January 7, 2013

057
Jag har knappt vågat mig in till city (Stockholm city, reds anm) under julhandeln och mellandagsrean, men igår kunde jag inte hålla mig längre. För att hitta bakningsprylar har man länge varit hänvisad till nätbutiker (till exempel Klaraform, Kakburken, Bagaren och Kocken, Marron, Tårtdecor), men nu upptäckte jag till min stora förvåning att både NK, PUB, Illums Bolighus och Åhléns City har skrapat ihop ett riktigt bra sortiment av bakgrejor.

073

064

De fina pappformarna från Miss Etoile är inköpta på Illums Bolighus. Där har de även något så enkelt men oumbärligt som skrapkort. Köp! De kostar bara 19 kronor och är perfekta när man ska stjälpa ut en deg ur en bunke eller skrapa bort stelnad choklad från bordet. I samma linje av ganska tråkiga men väldigt praktiska bakningsredskap tyckte jag att jag såg i ögonvrån att NK säljer paletter. Perfekt att till exempel bre glasyr på en tårta med.

013

4 Responses to “Shopping”

  1. Ulle said

    Snygg tapet dessutom! Ny?

    • miaohrn said

      Jo, men jag beställde prover från Sandbergs, och de skickade pyttesmå bitar, knappt A4. Så det som syns på bilden är allt jag har.

  2. Båthuspernilla said

    Den sortens degskrapor finns på Clas Ohlson, som har en hel del bra köksprylar. Två stycken för 25kr. Man behöver alltså inte ens ta sig till innerstan för att hitta bra saker.🙂 Clas Ohlson har blivit mer än ett “gubbdagis”😀

  3. Cecilia said

    Jag har sett “skrapkort” i TV, men aldrig riktigt funderat på att en vanlig dödlig skulle kunna köpa dem! Fånigt kanske:) Verkar vara en riktigt smidig uppfinning!

    PS. För fin och välsmakande frukost-inspiration, kika gärna in på min blogg:)

Leave a Reply

