Jag går på export!

December 20, 2012

bok1
DN skriver idag om hur svenska kokböcker skördar framgångar utomlands, och min bok Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk benämns som en exportsuccé. Hurra för det! Artikeln kan läsas här och i papperstidningens kulturdel.

Vi gör förresten sjukt snygga kokböcker och mattidningar i Sverige, det är hög tid att resten av världen upptäcker det. Även om jag själv alltid är lite skeptisk till översatta recept, vilket ni kanske minns att jag skrev om nyss.

13 Responses to “Jag går på export!”

  1. Freddie said

    Postorderbrud?!🙂

  2. I love this book! Planning to meke sme macarons this week🙂

  3. Camilla Persson said

    HEj MIa

    Jag gjorde dina ischoklad men de stelnar inte. Har haft de i kylen i ett dygn och de är fortfarande lösa. Vad tror du jag har gjort för fel, eller kan det saknas något i recepter som jag hittade på recept.nu ?

    Tack för allt gott du lär mig hela tiden.

    God Jul och Gott Nytt År

    Camilla

    • miaohrn said

      Vad irriterande att de inte vill stelna! Choklad kan variera i konsistens, det kanske kan vara så att den choklad du använde blir lite lösare helt enkelt. Du får nog helt enkelt servera dem direkt från frysen… Lycka till!

  4. lina said

    jag såg dig i en jättesöt tröja (vit botten m prickar och rosa “bård” över bröstet) på bild i monica eisenmans blogg där ni var på “firmafest”. undrar var du köpt den?

    • miaohrn said

      Ähum, den har jag köpt på H&Ms barnavdelning… Lyckades klämma på mig största storleken 158/164 cl. Det är egentligen en kort klänning tror jag, men på mig blir den obscent kort, så jag brukar stoppa in den i en kjol. Kul att du gillar den!

  5. Loova said

    GAh! Är det du som skrivit den? :O Jag tycker boken är fantastisk och tänkt köpa den fler gånger (dock inte haft pengarna)!

  6. Vendela said

    fick boken av min bror i julklapp, längtar tills jag ska börja baka!

Leave a Reply

