Bulla upp

December 5, 2012

Till Icakurirens julspecial Härliga jul har jag gjort massor av smaskiga julbakverk, bland annat de här oslagbara lussebullarna fyllda med mandelmassa och kardemumma. Jag gillar när lussebullar har saftiga och proppade med massor av fyllning, släta lussekatter blir liksom inte lika spännande. För att inte tala om den göteborgska ovanan att göra lussebullar UTAN saffran. Mycket märkligt. Receptet ligger under receptfliken och Björn Tesch har fotat!
lussebullar

7 Responses to “Bulla upp”

  1. lillavild said

    Mia, nu har jag återigen försökt göra mintkyssar men misslyckas som vanligt. Kan inte du lägga upp hur man gör mintkyssar, inte bara receptet för det finns ju överallt utan vad man ska tänka på för att LYCKAS. Och gärna bilder? Jag tror mintkyssar är orsaken till all stress runt jul! Det finns i alla fall mer folk som misslyckas än lyckas på internet och frustrationen är stor.

  2. En lussekatt utan saffran är bannemej ingen lussekatt utan en slät bulle!

  3. Freddie said

    Suveränt recept! Fjäderlätta men ändå saftiga! Det här blir en klar jultradition!

  4. Maria said

    Är jag den enda som inte hittar receptet?

Leave a Reply

