Burkomanen

November 25, 2012

Jag är tokig i plåtburkar. Jag har fler än vad någon sund människa kan behöva, men vill ständigt ha fler. När jag kärleksfullt tittade på mina burkar igår insåg jag att många av dem har så fina texter. Här ser ni några ur den stora kollektionen.


6 Responses to “Burkomanen”

  1. effy said

    Samma här. Fler burkar än jag nånsin kan behöva. Men så fina, så fina!🙂

  2. lise-lotte said

    Jag också var gång jag bestämmer mig att nu får det inte bli fler så ser jag en som jag bara måste köpa nu senast på åhlens med genomskinligt lock

  3. Camilla F said

    Man kan aldrig få för många😉 Själv har jag en teori om varför jag fått min “burksjuka” – tittade på barnprogrammer Farbror Frippes skafferi🙂

    • Gabriella said

      Jamen det måste ju vara Farbror Frippe!:) Jag såg det bara några gånger men jag älskar också burkar! Jag har nyligen erkänt för mig själv att jag samlar på plåtburkar och då känns det inte alls lika onödigt att ha många längre.😉 Vi kanske skulle starta en burkomanklubb?
      Kram till Mia och alla er andra! (din mintchokladkaka är bäst, Mia! Den gjorde som vanligt succé på ett kalas i helgen.🙂 )

      • miaohrn said

        Åh, en burkomanklubb låter toppen! Då får vi titta på Farbror Frippe också, det har jag helt missat. Vad glad jag blir att du gillar mintchokladkakan, fick också just höra om en bloggläsare som fått sin sambo på fall med hjälp av den! Kram.

  4. Mikaela said

    Gillar också burkar! Men använder de flesta faktiskt till teer, mjöl och annat iaf. Fast några kanske används mer som prydnad😛

Leave a Reply

