Soprumsfynd

November 19, 2012


Jag älskar soprum (inte urskiljningslöst, men de som är relativt fräscha och har insamling av grovsopor) och på sistone har jag haft osedvanlig tur i soprummet på jobbet. Först hittade jag fyra vackra kopparkastruller, ett par dagar senare två små perfekta porslinsskärbrädor, och igår inte mindre än tre lagom nötta pinnstolar i olika färger. Jag är en riktig turgumma!


Porslinsbrädorna pryds av chausson aux pommes, smördegsknyten fyllda med äppelkompott. Jag kavlade smördeg för första gången sedan bagarskolan, och det blev bra! Hallelujah!

2 Responses to “Soprumsfynd”

  1. Jessica said

    Åh dom där pinnstolarna!! Lite ny färg och de är som ja, nya :). Är inte så förtjust i koppar men om man hittar det bara sådär så är det ju kul.

Leave a Reply

