Folk och fika

October 31, 2012

I morse hade jag en frukostdejt med Rachel Khoo, en fantastiskt trevlig och tjusig brittisk matskribent bosatt i Paris. Håller tummarna att någon smart TV-människa köper in hennes BBC-program My little Paris kitchen. Vi fikade på Drop coffee där jag även stötte på grymma skribenten Emi Gunér som berättade att hon just översatt boken Om jag var din hemmafru till engelska.

Runt hörnet hittade jag nyöppnade bageriet Petrus (på bilderna) och där utanför stog kocken Tom Sjöstedt, nyss hemkommen från Erfurt med en guldmedalj han rott hem tillsammans med resten av kocklandslaget i matlagnigs-OS. Han berättade även att han har planer på att öppna en egen krog!



Vid det laget var jag så fikasugen IGEN att det blev kaffe och smörgås på Kaffe, och där satt Carl Johan De Geer (skapare till legendariska Tårtan) och gav kulturell stämning till hela stället. Folk- och fikaflyt hela förmiddagen, nu gäller bara att jag tar mig samman och få lite jobb gjort också!

4 Responses to “Folk och fika”

  1. Rachel said

    Tjena Mia! Lovely meeting you yesterday. How funny that I discovered Petrus in the afternoon when I was out doing grocery shopping! Hope to see you soon. RK xx

  2. miaohrn said

    Yeah, great to meet you Rachel! Please let me know next time you´re in town! Xxx

  3. emiguner said

    So great seeing both of you! Here’s that site I was talking about! http://www.cakewrecks.com

Leave a Reply

