Dia de los muertos

October 26, 2012

Till dagens DN Bostad har jag gjort dödskallar och benknotor inför allhelgona. Ganska läskigt tycker jag, jag har svårt att se det lekfulla och komiska med döden och skelett och sådant, men jag antar att det är en inställningsfråga, och det var trots allt riktigt roligt att göra dödskallarna. Reportaget är inspirerat av hur Dia de los muertos firas i Mexiko. Här och i papperstidningen hittar ni recepten. Steg-för-steg-bilderna har tyvärr blivit hårt redigerade, så det pedagogiska har mer eller mindre försvunnit.

5 Responses to “Dia de los muertos”

  1. Victoria said

    Superfina och läskiga:)

    Kram från Victoria på http://www.victoriasprovkök.se

  2. Tack för inspirationen, det var riktigt fina dödskallar! Mina varianter går att se här: http://deandrabullarna.wordpress.com/2012/10/28/halloween-pa-mexikanskt-vis/
    /Paula

  3. Men du va coolt! Och superlääääskiga!!! Gillar skallen med olika sorters ögon! Du har öga för detaljer😉

Leave a Reply

