En bra dag

October 24, 2012

image

Jag har haft en inspirationsdag idag. Ett fantastiskt koncept jag sällan har unnat mig tidigare. Som frilans är det lätt att man bara jobbar på utan att lägga tid på kurser, konferensresor, kick-offer och julbord, men i ett kreativt yrke måste man få lite input ibland också. Så jag har ägnat hela dagen åt kondisbesök och rekvisitashopping. Först var jag på väg till Kafé Esaias som ryktas ha världens femte bästa kaffe, men sedan såg jag att det öppnat ett nytt ställe vägg i vägg, så jag slank in där istället. Papa Lee  Bakery heter det och är mig veterligen det enda ställe i Stockholm som har brittiska bakverk. Jag testade en Eccles cake, men de har även Chelsea buns, Bakewell tart och scones. Och lite svenska kakor och praliner!
image

Efter ett långt och dyrt stopp på Apollo antik som har 50% rabatt på allt, och lunch på Arirang tittade jag förbi nyöppnade Paris-konditoriet Lenôtre som har öppnat på Karlavägen 59.
image

image

Bakelser och macarons galore! Jag kikade ändå in på Tösse och Holy sweet, men vid det laget hade till och med min kakmage nått sin gräns.
På underbara A la carte Antik hittade jag en superfin kakburk, på Panduro gladdes jag åt att de numera har en ganska fyllig bakningsavdelning och på Granit fascinerades jag av att även de har börjat sälja macarons. En väldigt bra dag alltså, mer sånt!

4 Responses to “En bra dag”

  1. Linn said

    Hade de även riktig clotted cream till sconsen månntro?

  2. Låter som en fantastisk dag. Känner igen det där med att bara jobba, och aldrig ta sig tid för att ge kreativiteten litet näring. Mer inspirationsdagar åt frilansarna!

  3. Annika said

    Åh, brittiskt! Måste genast utforska!

Leave a Reply

