Mias misslyckanden, del 958

October 12, 2012

Ni gillar när jag misslyckas, och jag är inte den som inte kan bjussa på lite nederlag. Jag bakade mandelmusslor häromveckan, men måste ha varit nitisk och diskat formarna senast jag använde dem. Bad idea. Alla mandelmusslor fastnade i formarna, och det enda som gick att få loss var kaksmulor. Efter några långa ramsor med onämnbara ord besinnade jag mig och gjorde chokladbollar av misslyckandena. Kaksmulorna fick samsas med lite överbliven tryffelsmet, kakao, rumsvarmt smör och en skvätt kaffe i en matberedare, och hey presto fövandlades misslyckandet till chokladsuccé!

Det bästa att göra med mandelmusselformar är att torka ur dem med lite hushållspapper, INTE diska. Men ibland gör jag det för att jag är lat och stressad och det går snabbare. Har man diskat dem behöver de smörjas innan nästa användning. Bara så att ni inte gör om mitt misstag.

3 Responses to “Mias misslyckanden, del 958”

  1. selmalie said

    tur i oturen måste jag säga för bollarna ser väldigt goda ut.

  2. Victoria said

    Åh så mycket gott du har på din blogg, hitta den precis och jag kommer tillbaka…lovar…
    Kram från Victoria på http://www.victoriasprovkök.se

  3. Cecilia said

    Man kan göra chokladbollar av de flesta kaksorter:D Chokladbollen är en genialisk uppfinning!

Leave a Reply

