October 1, 2012

Jag överlevde kladdkaketävlingen! Om än inte med bravur, så åtminstone med lite heder i behåll. Det blev nästan oavgjort, men bara en liiiten lutning åt Claes mjölkchokladkladdkaka med Daim och marshmallows, som till och med jag måste erkänna var sjukt god. Klippen från Efter 10 hittar du här och här. Jag bakade en brownietårta med chokladglasyr och saltrostade mandlar.

Claes bakar helst iklädd tweed-kavaj, det är mest praktiskt så. Jag i alldeles för gulligt förkläde.

Direkt efter sändningen tappade jag hela kakan på golvet i kontrollrummet trots denna mycket tydliga skylt.

6 Responses to “”

  1. Lina Sällström said

    Ser supergoa ut! Måste bara berätta att förra året såg jag det nya förklädet som du köpt på H&M, det rosa prickiga du vet, så köpte jag mig ett likadant ett par veckor senare… Nu när jag kom till USA på besök fick jag ett likadant förkläde som du har på dig på bilden utav min moster som bor i USA. Har du köpt ditt online eller i butik i Sverige för min moster kan sig inte tycka komma ihåg vart hon köpt det. Hon är säker på att det är i USA iaf.
    Det var så underligt sammanträffande så jag var tvungen att berätta.
    Kram Lina

    • miaohrn said

      Vad roligt att vi har likadana förkläden! Det med cupcakes har en kompis köpt till mig i New York, men jag vet inte exakt var.

  2. Jennie L said

    Din kaka låter mkt godare hur som helst! Kram

  3. Mia – kan du inte fråga din kompis var hon köpt förklädet? Jag ska till New York om 2 veckor på bröllopsresa – en bröllopsresa som till stor del kommer spenderandes på olika fik och i olika bakbutiker 😉

    Tycker också din kaka låter godare 🙂

    • miaohrn said

      Åh, det låter riktigt härligt, stort grattis och hoppas ni får en toppenresa! Nu har jag frågat kompisen (som just kom tillbaka från NY med massor av nya presenter, hon skämmer bort mig) och hon köpte förklädet på Rockys som tydligen är en kedja som finns lite här och var i New York. Men skulle du inte hinna dit finns förklädet även att köpa på denna svenska webshop: http://webshop.kaksmulan.se/

  4. Tack snälla Mia för svar och grattis! 🙂
    Stackars min man som nu får gå i ännu fler affärer 😉

Leave a Reply

