Mc arons

September 10, 2012

image

Jag var tvungen att kolla om det stämmer att Mc Donalds i Frankrike säljer macarons. Jepp! Åtminstone Mc Café, och så pjåkiga var de inte heller. Dessutom fanns det caneléer.

image

2 Responses to “Mc arons”

  1. Te said

    Hej.. Jag har en fråga som jag hoppas du kan svara på:) jag bakade macarons för första gången igår och de blev helt okej men själva kakorna blev lite konstiga. Det blev som ett frasigt litet lock på kakan och sedan blev den ihålig. Har detta hänt dig någon gång? Jag bakade dem i på 125 grader nederst ingen men det tog nästan 35 minuter innan de gick att lyfta från plåten.

    • miaohrn said

      Jo, det har hänt mig också, främst när jag har mixat mandeln i matberedare istället för att använda malen mandel, eller när smeten har blivit för lös. Oftast blir det bättre om man använder pulverfärger (finns tex på eter och essencefabriken) än att använda vanlig hushållsfärg som ofta är så vattnig att den gör smeten lös. Mina macarons blir sällan HELT perfekta, en liten luftficka blir det ibland, men det struntar jag i. De är ju goda och snygga ändå! Lycka till!

Leave a Reply

