Slavgöra

August 31, 2012

Min kära assistent Miriam jobbar numera heltid på Pärlans konfektyr och hinner inte med mig längre. Jag behöver alltså en ny praktikant/ assistent! Någon som hjälper mig med roliga saker som att äta kakor, baka, leta rekvisita, assistera vid fotograferingar, handla och allmänt fix, men även tråkiga saker som att tömma diskmaskinen och springa ärenden. Du ska gilla att baka och äta kakor, men du behöver inte vara någon expert. Du får en inblick i mitt yrke, kontakter i branschen och massor av bakningstips- och tricks. Jag behöver hjälp cirka en dag i veckan, så det bästa är om du är relativt flexibel och pluggar, jobbar deltid, är mellan jobb eller är pensionär. Främst kommer vi att hålla till i min köksstudio i Hornstull på Södermalm i Stockholm.

Nu till kruxet, matskribentyrket är uselt betalt, så detta är en obetald praktikliknande plats. Känns uselt att säga, men skulle jag betala en assistent kunde jag lika gärna låta bli att jobba.

Sammanfattning

Sökes: Assistent/ praktikant till konditor/ kakskribent

Du är: Ett kakmonster med glimten i ögat som har cirka en dag i veckan till övers.

Lön: Obefintlig. Förutom mängder av kakor.

Gör så här för att ansöka: Skicka ett mejl til mia.ohrn@gmail.com och berätta lite om dig själv. Jag kommer att vara bortrest ett par veckor, men kollar eventuella ansökningar senast 17 september.

Tillträde: När det passar dig, men gärna vecka 38 eller 39.

12 Responses to “Slavgöra”

  1. Tess said

    det här är nog första gången som jag önskar att jag bodde närmre vår huvudstad!!! :))

  2. Elin said

    Vilken dröm! TÄNK OM man hade bott i stockholm.. vilken dröm.

    /17 årig chokladälskare

  3. Ida said

    Hade jag bott närmare hade jag ansökt på stört!!

  4. Ahhh – Miriam din lyckost! PÄRLANS…. suck …. vaniljkolor. Om ni inte har provat deras kolor – beställ nu bums med detsamma. Vänlig och bra service och en utsökt produkt.

  5. Sandra said

    Åh, Mia, lyllos den som får göra det! Hade jag bott i Stockholm skulle jag och Sixten ansökt direkt!😉 kram

  6. Johanna said

    Hade jag haft tid (svårt med jobb och snart tre barn…) skulle jag ha skickat en ansökan bums!!
    En annan liten fråga (kanske någon bloggläsare vet om Mia själv inte kan svara): går det att få tag på “food grade silicon” i Sverige (gärna Stockholm eftersom jag troligen inte hinner beställa, måste ha det senast lördag isåfall)? Jag tänkte gjuta av legobitar för att göra formar så jag kan gjuta legobitar i choklad, sonen ska ha legokalas i helgen. Kreatima har nån form av “gjutsilikon” men jag vet inte om den är användbar i samband med mat/godis. Jag såg en engelsk sida där nån gjorde så och har man ett antal legotokar hemma (vi är fyra…) så är det ju perfekt. Har iskubsformar i form av legogubbar, men jag skulle köpt legobitsformarna också när vi var på legoland.

    • miaohrn said

      Nej vad synd, jag missade att svara på din fråga! Men så vet jag heller inte svaret… Hoppas det löste sig ändå.

      • Johanna said

        Jodå, jag hann inte med allt jag planerat ändå så chokladlegot fick stryka på foten. Tror inte 7-åringarna som var där brydde sej nämnvärt. Det fick bli legobitstårta (fyrkantig prinsesstårta med ballerinakex som “knoppar”) och legogubbe-isbitar istället. Lite bantat legotema.

  7. Freja said

    Hej Mia! Har du hittat en assistent än?

    • Freja said

      Såg nu att du hittat två till och med. Kul! ^^ Så går det när man bara tittar på bilderna utan att läsa texten i bloggen😀

Leave a Reply

