Indoktrinering

August 16, 2012

Förra veckan upptäckte Nisse bakningspryllådan. Han var glad och uppslukad i säkert 10 långa minuter. Det värmde mitt modershjärta, men den här veckan gillar han istället bara farliga och smutsiga grejer: eluttag, fimpar, golvbrunnar, sand, fågelfjädrar, fällknivar, tändstickor och nymålade dörrar.

8 Responses to “Indoktrinering”

  1. Charlotte said

    Hej Mia!
    Oj, så lik han är dig🙂
    Kram Charlotte (barnmorskan)

  2. Petra said

    Det ska böjas i tid det som bakat ska bli

  3. Kristin said

    Vilken söt liten kille du har!!

  4. Malin said

    Vilken liten sötnos!🙂
    De där metallringarna som ser ut att vara med på bilden (om inte så tänker jag på små metallringar man t.ex. kan lägga upp laxtartar med, men även grädda små bakelser), vart kan man få tag i dem!? Jag har letat och letat, men det är fruktansvärt svårt att hitta!

    • Båthuspernilla said

      Sök på utstickare eller tårtring på Bagaren & Kocken http://bagarenochkocken.se Där har jag hittat, även om jag inte kommit till skott och beställt än.

      • miaohrn said

        Bra tips Pernilla! Själv äger jag inga sådana ringar, och blir alltid irriterad när andra konditorer anger att man ska använda dem i recept, eftersom så få hemmabagare har dem. Formarna på bilden har jag fått av mormor, hon brukade baka små mazariner i dem.

  5. Hi hi vilken mini-Mia!

  6. Hana said

    OMG! I can’t wait to see this little man!!!😀

Leave a Reply

