Mutor

August 12, 2012

Vi har fönsterrenovering i huset. Ni vet en sån där vidrig abrovink där de täcker alla fönster med kupor så att vi inte ser dagens ljus på evinnerligheter. Jag gör mitt bästa för att snabba på det hela genom att försöka bjuda hantverkarna på kakor för att sockerchocka dem till hyperaktivitet. Idag hittade jag blåbärsrutor i frysen som jag gjorde mitt bästa för att truga på dem, men de vägrar. Säkert LCHF-are hela bunten. Eller så är de oroliga att uppfattas som kaffemostrar som bara sitter och latar sig och fikar. Jag har dessutom förutfattade meningar om hantverkare som gör att jag måste slänga käft och skämta med dem hela tiden, men de blir mest rädda och tror att jag driver med dem.

Det här med att muta folk med kakor har jag lärt mg av mormor. Hon hade med sig hembakat överallt, till doktorn, grannarna, tandläkaren och sömmerskan, och vad jag förstår var hon mycket mer framgångsrik än vad jag är med att bli av med kakorna.

3 Responses to “Mutor”

  1. Hehe att muta med kakor är bra. Men att muta tandläkaren med kakor är modigt🙂

  2. Åsa said

    Du vet ett ställe dit du alltid är välkommen…. även om just jag är LCHF-are så är ju personalen som bekant galen i allt du bakar!

  3. Greta said

    De ser ju galet goda ut, så det är väldigt svårt att förstå att de inte låtit sig mutas!

Leave a Reply

