Plötsligt händer det!

July 22, 2012

Min man Erik har sällan någon anledning att baka eftersom vårt skafferi brukar vara proppfullt med kakor. Sedan vi blev tillsammans för femton år sedan har han bakat två gånger (till hans försvar ska jag säga att han är en fena på att laga mat). 1997 gjorde han kladdkaka och 2008 bakade han baguetter. Nu när jag är föräldraledig blir det dock lite glesare med det hembakta. Igår skulle vi fika hos Eriks föräldrar och ville ha med oss doppa, och han gjorde det igen! Bakade kladdkaka! Jag är sjukt stolt.

5 Responses to “Plötsligt händer det!”

  1. Cecilia said

    Ni får säkert höra detta ganska ofta, men för att vara ett kakmonster och ett kakmonsters make så är ni oförskämt slanka:-D

    • miaohrn said

      Jag fattar det inte heller! Vi äter och äter och tackar vår lyckliga stjärna för ofattbar ämnesomsättning.

      • Cecilia said

        Jag skulle också vilja berätta om den enda gången som min sambo skulle baka en kaka till mig. Vi hade varit ihop i 1-2 år, och det var på min födelsedag… Han bakade en chokladkaka hemma hos sina föräldrar, och skulle dubbla receptet, men glömde att dubbla mjölmängden:-) Han gräddade den ändå förstås, och resultatet blev tämligen konstigt. Sen ville han toppa den med glasyr, och gjorde en med citronflorsocker, som hälldes på medan kakan fortfarande var varm. Så resultatet som jag fick avnjuta dagen efter såg ut som en mörkbrun smulig kladdkaka med gulgröna pölar här och där:-D Men den var faktiskt god!!

  2. Anders Malmgren said

    Bra jobbat Erik!

Leave a Reply

