Still going strong

June 30, 2012

Ni kanske undrar hur det går för min gamla fruktkaka i kylen? Jag kan rapportera att den fortfarande smakar prima! 15 juni 2011 bakade jag den om jag inte minns fel. Jag lyckas bara inte jobba upp något större sug efter fruktkaka, hur gott det än är, så den blir nog stående ett tag till…

4 Responses to “Still going strong”

  1. Jenny said

    Har du kvar den?!?! Jag som tyckte den var gammal som gatan redan ett par månader efter att du bakat den… Hur är detta möjligt?

    • miaohrn said

      Jo, jag kan hålla med dig… Men den är ganska sprit-stinn, och vad jag förstår är det vanligt att man i England (eller kanske, USA är osäker) gör bröllopstårtor av liknande fruktkakor och äter dem på ettårsjubiléet.

  2. Cecilia said

    Inte för att man vill racka ner på andra länders traditioner, men spritdoftande fruktkaka låter som en HEMSK bröllopstårta! Man vill väl ha något fräscht och nybakat när man gifter sig? OCH på sin bröllopsdag? Inte plocka fram en gammal fikonkaka ur skafferiet, borsta av dammet och servera:D

Leave a Reply

