Favoritcupcakes

June 18, 2012

Till senaste numret av Buffé har jag gjort chokladcupcakes med hallontopping. För att få dem extra saftiga och goda gröpte jag ur inkråmet, blandade med hallon och stoppade tillbaka igen. GOTT! Toppingen är en favorituppfinning där jag blandar cream cheese med vispgrädde och hallonpuré och sedan vispar det fluffigt. Mycket luftigare och godare än varianter med smörkräm eller bara cream cheese. Receptet finns här på Icas hemsida.

Ulrika Pousette har plåtat! Men inte gjort den knasiga beskärningen av bilden…

7 Responses to “Favoritcupcakes”

  1. Johanna said

    Jag såg dessa i buffé här om dagen och det var faktiskt just toppingen som fångade mitt intresse. Låter himla smarrigt och ska självklart provlagas! 🙂

  2. Caroline said

    Ser supergott ut och jag håller helt med angående toppingen! Jag brukar också vispa ihop cream cheese med grädde, tycker knappt att man kan få bättre topping än så! 🙂

  3. carolina said

    Såg dem, man såg direkt att det var “dina” cupcakes 🙂

  4. Jenny said

    Dem ser verkligen jätte fina ut! Och ett bra choklad muffins recept är jag ju ute efter så detta måste provas…;) Trevlig fortsättning på midsommaren!

  5. Cecilia said

    Jag gjorde citronfrosting till jordgubbsmuffins igår. I den krämen var det både smör, philadelphia och florsocker + pressad citronjuice. Blev ganska lö, men GOD!

Leave a Reply

