Misslyckade kakor

June 16, 2012

Ni gillar när jag misslyckas, så varsågoda att beskåda dessa märkliga skapelser. Jag hade en idé om att göra snygga småkakor med godisstänger i mitten, och testade även att göra dessa varianter à la syltsnitt. Det gick sådär… Godisstången smälte inte fast, utan låg mest ovanpå och blev seg. Den andra varianten hade jag med till Nyhetsmorgon, men de blev så misslyckade att jag slängde dem på golvet sekunderna innan kamerorna började rulla.

2 Responses to “Misslyckade kakor”

  1. cecilia said

    Underbar bild:) Rören ser ganska plastiga ut… men det var en bra idé! Man kan aldrig få för många användningsområden för godis!

  2. Johanna said

    Kul att du delar med dig av dina missar, de kan ju också ge inspiration till något lyckat! Godis och kakor är ju en underbar kombination, bara att labba vidare🙂 Jag har fastnat för att baka småkakor med Dumle eftersom det blir så segt och gott men vill gärna prova något nytt nu…

    Hälsningar från Johanna på http://www.ensmaksak,com

Leave a Reply

