Syrénsaft

June 4, 2012

Nu är det snart dags för årets stora flädersaftning, men i väntan på det testade jag att göra syrénsaft. Förra året gjorde jag saft på vresrosor som blev riktigt lyckad, men denna gång hade jag inte samma tur. Det blev gott, men mer som en lemonad eftersom jag även hade citroner i. Syrénsmaken kan man se sig om i stjärnorna efter. Kanske berodde det på att syrénerna jag använde sjöng på sista versen, eventuellt blir det bättre om man använder sig av nyutslagna blommor, så ni som bor i kyligare delar av landet har fortfarande chansen att göra ett försök. Använd er av ett klassiskt fläderblomsaftrecept (tex det som ligger under receptfliken) men byt ut fläderblommorna mot motsvarande mängd syréner. Vresrosreceptet ska jag lägga upp så fort jag hinner!


5 Responses to “Syrénsaft”

  1. Vilken vacker färg det blev på saften! Det låter onekligen spännande med syrénsaft🙂

  2. Linda said

    Jag följde Mias recept på Fläderchampange och gjorde Syrènchampange istället. Det blev jättegott!

  3. Lovisa said

    spännande med syrensaft alltså! får bli nästa års prövning!

Leave a Reply

