Sockersött

May 20, 2012

Jag skrev nyss om att jag aldrig håller kurs för möhippor, men ibland gör jag trots allt undantag. Förra helgen firade vi min kompis Louise genom att glasera mördegskakor så att det nästan ilade i tänderna. Superroligt! Vi glaserade kakorna i bröllopets färger vitt, grönt och rosa, och min tanke är att de ska kunna ha dem som give aways till bröllopsgästerna. Om de vill. Så fort jag hinner ska jag lägga upp receptet, men så länge hittar ni tips och inspiration hos Bakerella.



7 Responses to “Sockersött”

  1. Lina said

    Vilken rolig idé. Var hittar man de små påsarna som kakorna ligger i på bilden?

    • miaohrn said

      Det irriterar mig ibland hur svårt det kan vara att få tag på sådana små påsar som på bilden till rimliga priser. Jag har köpt dem på en grossist som heter Harry Bergmans. Även privatpersoner kan handla där, men det är stora förpackningar. Lagerhaus och Svanströms säljer liknande påsar.

      • Louise said

        Mia!!
        Fina bilder!🙂
        Kolla på hemsida som heter butiksbutiken.se, de säljer cellofanpåsar billigt! En förpackning om 100st påsar kostar mellan 56-100kr beroende på storlek. Har beställt saker från dem och det gick smidigt!🙂

        • miaohrn said

          Vilket bra tips, tack! Hoppas det är okej att jag la upp bilderna. Bara att säga ifrån annars så tar jag bort dem.

  2. Evalinn said

    Åh vad söta, riktiga små konstverk!🙂

  3. Åh vad vackra!
    Har för mig att jag sett sådana påsar på Panduro?🙂

    • miaohrn said

      Bra tips! Även om de inte direkt är kända för sina rimliga priser… STORT grattis till lillkillen!!!

Leave a Reply

