Rabarberpremiär

May 13, 2012

Jag ska få en leverans av rabarber från min mamma imorgon! Hon rapporterar att de nu sticker upp alldeles lagom mycket ur landet. Kanske gör jag de här delikata rutorna, men känner jag mig själv blir det nog ändå en helt vanlig smulpaj. Det är så rasande gott! Min mamma gillar inte rabarberpaj, men jag ska nog minsann lyckas omvända henne förr eller senare. Av en bakglad och erfaren gammelmormor i vänskapskretsen har jag fått tipset att byta ut en del av rabarberna mot äpplen för att göra det hela lite mindre syrligt, och själv tycker jag även att det blir gott med en del jordgubbar.

Under receptfliken hittar du rabarberrutorna, och i det här inlägget kan du läsa mina bästa smulpajtips.

Ulrika Pousette i egen hög person har fotograferat rutorna.

3 Responses to “Rabarberpremiär”

  1. Jessica said

    Rabarbertider är ljuvliga tider. Snart skördedags i vår trädgård. Tack för recepttips!

  2. […] är här sedan en tid och duktiga konditorn Mia Öhrn tipsar om läskigt god smulpaj som hon delat upp i små fyrkanter så att det ser ännu godare ut. […]

  3. […] är här sedan en tid och duktiga konditorn Mia Öhrn tipsar om läskigt god smulpaj som hon delat upp i små fyrkanter så att det ser ännu godare ut. […]

Leave a Reply

