Slarvmaja

April 29, 2012

Gjorde chokladdoppade mandelmassekulor idag. Jag gillar när det är lite slarvigt doppat. Känn ingen prestationsångest nästa gång du doppar i choklad, vill du att det ska se perfekt ut kan du lika gärna köpa en Alladin-ask. När jag jobbade på Betsy Sandbergs choklad var de misslyckade pralinerna väldigt poppis, kunderna blev alltid besvikna när de var slut. Det kan dock ha berott på att de kostade halva priset.

6 Responses to “Slarvmaja”

  1. Ja, det ska ju vara lite mönster!

  2. Moa said

    Hej,
    Jag måste bara säga att dina citronrutor är faktiskt beroendeframkallande, supersmask. Jag serverar dom med jordgubbar..

    //Moa

  3. crimsonanna said

    Jag instämmer:) Det jag är nyfiken på är-hur gör man för att chokladdoppa hemma på ett så snyggt sätt som möjligt?

    • miaohrn said

      Vilken bra fråga, men det är så svårt att förklara med ord. Jag borde göra en film. Ett tips är i alla fall att ha en liten, djup skål så att du får ett så djupt lager choklad som möjligt.

  4. Annika said

    Och chokladdoppade mandelmassekulor är ju så himla gott i all sin enkelhet!

Leave a Reply

