April 9, 2012

Miriam Parkman tyckte att jag som som många andra bloggare borde ha en illustration av mig själv. Konstnärlig som hon är satte hon pennan till pappret och skapade detta fantastiska verk. Särskilt gillar jag att alla semlor, kakor och godisar flyger explotionsartat genom luften.

4 Responses to “”

  1. Sara said

    Vilken underbar bild!

  2. Cecilia said

    Riktigt fin bild! Och smårolig dessutom:) Jag har dock en fråga som inte alls har med bilden att göra… den gäller ditt recept på “Charlotte Russe”. Jag skulle försöka mig på det i förrgår, och moussen blev jättebra (jag blandade lite olika bär) men mitt försök på rulltårta blev KATASTROF. Jag har bakat någon enstaka rulltårta tidigare, och de har blivit ok (drömrullar med smörkräm t.ex är super-enkla att göra) men denna varianten fyllde jag med björnbärs-marmelad.

    Och vad händer? Jo, hela rullen blir som ett degigt syltvrak. Den höll formen hyfsat i ändarna, men resten av rullen flöt ut och sög upp all sylten, så den gick varken att skära eller äta.

    Vad gjorde jag för fel?? Följde ett klassiskt recept med instruktioner från “7 sorters kakor”

    • miaohrn said

      Hmm, knepigt. Kanske var den inte helt genomgräddad. Nästa gång kan du testa att grädda den lite längre, och eventuellt sänka ugnsvärmen något. Lycka till!

Leave a Reply

