Lucköppning

March 11, 2012

Bland det bästa med julen är ju chokladkalendrar, och igår hittade jag den fantastiska innovationen påskchokladkalender på Lagerhaus. Dock  bara med fyra luckor (innehållandes mjölkchoklad från Lindt, jag tjyvkikade…), men i praktiskt miniformat så att den får plats i fickan eller ett kuvert.

Med mitt jobb är det nästan yrkesfel att inte gå in på Lagerhaus ofta, de har så mycket fina grejor, förutom kalendrarna igår hade de fått in glassbägare i papp, våningskakfat, fina etiketter, papperssugrör, kakburkar, etc etc etc.

I år infaller förresten påskafton 7 april, om ni precis som jag undrar hur länge man måste vänta på att få frossa ohämmat i godis.

6 Responses to “Lucköppning”

  1. fina said

    Åh vad söt den var! Ja, Lagerhaus är en perfekt butik för oss som gillar gulligt och roligt!

  2. Maria said

    Ha ha vilken idé! Ja Lagerhaus har jättemånga roliga saker. Väldigt bra ställe att gå in och köpa lite bra gå-bort-presenter att ha på lager om man blir spontaninbjuden någonstans.

    Jag testade förresten ett recept ur din bok “mitt eget kafé”. Tog mig friheten att döpa om det på min blogg för det var det namn gästerna och jag kom på när vi satt och mumsade. Perfekt smulpaj med smak av sommar fast det fortfarande är vårvinter – och allergianpassningsbar i vår allergiska familj.

    http://ingenrotmos.blogspot.com/2012/03/smulpaj-peach-melba.html

  3. LÄngtar så, nästa vecka ska jag köpa påskpynt och pysselgrejer, för här ska pysslas!
    Godiset tänker jag vänta med tills skärtorsdagen, men ohämmat blir det absolut, jag äter väl för två? Eh?;-)

  4. Kul idé med påskkalender, barnen skulle älska det (som ett komplement till påskägget då, antar att de inte går på att ersätta påskägget:-))
    Finfin blogg du har, hittade hit via En mammas dag – Weronica.

  5. Anna said

    Vilken rolig ide. Det går ju aldrig att äta för lite choklad🙂 Blir nog att packa ner bebis i vagnen och bege sig till närmaste Lagerhaus.

Leave a Reply

