Glad fettisdag på er!

February 21, 2012

Idag är det äntligen dags, självaste fettisdagen! Både jag och Nisse är galet laddade, han i sin supersnygga semmelbody. Den köpte min snälla kompis Alice på Lindex förra året. Då var Nisse inte större än ett florsockerkorn, men hon insåg att om vi någonsin skaffade barn så skulle bebisen självklart ha en semmelbody. Fantastisk framförhållning! Lindex säljer tyvärr inte den längre, men jag har sett att de dyker upp på Tradera titt som tätt.

Jag ska äta semlor från morgon till kväll idag, och klockan 14.40 ska jag och Nisse vara med i P4 Extra. Ratta in på radion då eller lyssna på world wide web!

23 Responses to “Glad fettisdag på er!”

  1. Veronica said

    klart att ditt barn ska ha en semmelbody:) Den var ju jättefin!
    //V

  2. Katarina said

    Åh, vilken sötnos!

  3. annette said

    Oj, så fin!

  4. Magdalena said

    Så sött!

  5. Karin L said

    Sött barn o fin body!!!!

  6. Ingrid said

    Det finns tusen saker jag hellre äter än just semlor, men den här bilden på Nisse får mig att vilja gå in på närmsta konditori och köpa upp rubbet!! Vilken pudding han är!! Mitt hjärta smälter som florsockret på ett semle-lock…

  7. Ann Charlotte said

    Och tänk att han passar så bra i sin semlebody, såå gullig. Hoppas koliken är över så ni får lite semla allihop.

  8. Vilken fantastisk kombination!

  9. Ellen said

    Vilken liten gräddbulle!

  10. Lotta said

    oj, oj vilken liten sötis!

  11. haha så jäkla festligt! Vilken goding han är.

  12. Iréne said

    Vilken liten sötnos. Det blev ingen semla för min del igår. Fastän jag jag lovat killen att köpa med mig hem. Men jag hade med mig annat gott hem. Vi bakade levain, knäckebröd och urgoda winebröd på gårdagens bagerilektion.

  13. ulle said

    Ta mej tusan det sötaste jag sett på länge!
    Man vill bara ta sig en tugga direkt!

  14. Åhh Nisse, så söt han är! Och det var verkligen bra framförhållning din kompis hade. Har han fler bodys med ätbara saker på? Tänk vad kul att ha en body för varje sak man är sugen på! Bebisar har ju dessutom en tendens att kladda ner bodys rätt fort så man skulle ju kunna ha en frukostbody, lunchbody, fikabody och middagsbody… eller nu kanske jag svävar iväg för långt i tanken…

    • miaohrn said

      Bra idé! Semmelbodyn var nerlortad redan efter frukost. Han har även em body med Princesstårta, dammsugare och chokladbollar, men den är rosa och inte särskilt smickrande mot hans grisrosa hy.

  15. Sandra said

    Men åh så fin! En sån där semmelbody hade jag också gärna lagt vantarna på till min lille plutt! Får väl sy en själv antar jag!😉

Leave a Reply

