Stilbrott

February 6, 2012

Jag har fyra favoritkaffekoppar hemma, två Spisa Ribb och två blåblommiga tjeckiska koppar av okänt märke. Allt annat fint hamnar förr eller senare i rekvisitaförrådet på jobbet, därav äter vi fortfarande från de kantstötta Ikea-tallrikar jag köpte när jag flyttade hemifrån, och våra dricksglas köpte min man från konkursboet till legendariska Icon Medialab när IT-bubblan sprack för tio år sedan. Johan Staël von Holstein har säkert druckit ur dem!

Innan jag får i mig kaffe på morgonen är jag trött och förvirrad och då händer det att jag råkar blanda ihop kopparna och assietterna. Det skulle säkert få varje designintresserad svensk att se rött. Vilken skymf mot Stig Lindberg! Men mig gör det ingenting, jag tycker att det är ganska fint med lite felmatchat.

4 Responses to “Stilbrott”

  1. Jessica said

    http://retrolyckan.blogg.se/2012/february/elisabeth-dunker-anna-backlund-succe.html

    Här är fler som gör som du! Lika snyggt hos dig och dom.
    Forsätt blanda 🙂 Hejvilt!

  2. Elsa said

    Gud så trevligt att dricka kaffe i kopp med fat på morgonen och inte i en stor balj-mugg. Fler kaffefat i vardagen tycker jag! Lycka till med boken!

  3. Therese said

    Jag tycker att det var snyggt! 🙂

Leave a Reply

