Oh la la!

January 26, 2012

Men dra på trissor, Ladurée öppnar i Stockholm! Jag vet inte var och när än, men jag vet så mycket som att de söker personal. Är du energisk, ödmjuk och positiv är det bara att skicka in CV och börja träna inför anstormningen av macaron-sugna Stockholmare.

15 Responses to “Oh la la!”

  1. Spännande, ser vi fram emot!

  2. Carolina said

    Åh, så perfekt! Jag skickade precis in min ansökan! Tack för att du lade upp detta, annars hade jag nog inte hittat det förrän det var försent. Kram kram

  3. Maria said

    Oj, det var lite oväntat eller? Macarontrenden verkar med andra ord leva vidare ett tag till.

  4. Pia said

    Jistanes!! Åh, nu önskar jag att jag bodde i Sverige och kunde ansöka om jobb och göra macarons hela dagarna. Drömjobb! Får snart öppna eget bageri så jag får bakbehovet ordentligt tillfredsställt! På tal om macarons, testade ditt recept häromdagen och de vackraste, lenaste macarons med perfekta små fötter kom ut ur ugnen, men när jag bet i en, ve och fasa, luftficka. För varm ugn?? Hej hej och tack för en bra blog🙂

    Pia

    • miaohrn said

      Mina macarons brukar också få små luftfickor, men det gör mig egentligen ingenting. Jag vet att det är en styggelse om man är macaron-taliban, men det struntar jag i.

      • Pia said

        Haha, då gör jag också det🙂 !! Men håller det formen säger vännen av ordning inom mig? Om man fyller dem och kyler dem tills nästa dag, blir det inte superspröda och ömtåliga i skalet? Har gjort många sådana, och de är omöjliga att packa och ge bort, för minsta beröring gör att de går sönder.

  5. Åååååh, äntligen!! Inte för att jag bor i Stockholm, men är där emellanåt iaf! Lycka!

  6. Lottis said

    Synd att man inte bor i Stockholm =P

    Tänkte höra med dig…jag har bakat macarons två gånger nu. Självklart efter ditt recept =)
    Men de är så himla svåra att få av från bakplåtspappret. Vad kan det bero på? De klibbar liksom fast och själva mittpartiet fastnar på pappret.

    /Lottis

    • miaohrn said

      Du kanske kan testa att grädda de på lite högre temperatur eller lite längre. Det är också bra att låta dem torka ett par timmar på plåten efter gräddningen innan du försöker lossa dem.

  7. […] ska öppna en butik i Stockholm har surrat på nätet ett tag. I slutet på januari skrev Mia Öhrn att Ladurée söker personal till den kommande butiken och alla vi som någonsin har ätit […]

  8. Madeleine said

    Åh, det är ju underbart! Lite synd att man inte bor i Stockholm, samt lämnar Sverige till sommaren, men roligt i vilket fall!😀

Leave a Reply

