Trilskande kyssar

December 19, 2011

När jag kollar på sökstatistiken här på hemsidan ser jag att ni bakar så att det stänker om det inför jul. Många vill ha inspiration till juliga macarons, marsipanfigurer och pepparkakshus, men tyvärr handlar en stor del av sökningarna om misslyckade julbak. Det är fudge som blir grynig, pepparkakshus som sjunker ihop, kola som kristalliserar sig och choklad som är feltempererad och ful. Och så har vi som varje år det här med mintkyssarna, antingen vill de inte stelna, eller så blir de för hårda och smular sönder. Därför vill jag återigen påminna om min enkla mintkyss-variant som ligger här under receptfliken. Bläddra ner en bit bara och sätt igång!

10 Responses to “Trilskande kyssar”

  1. Sara Eriksson Olivers said

    Åh, men då kan jag komma med ett litet glatt inlägg istället! Jag berättade tidigare i höstas om att jag skulle tävla med dina cupcakes (eller ja, ditt recept iaf!) i vårt kompisgängs egna upplaga av “halv åtta hos mig”.
    JAG TOG HEM DET! 😀
    Jag gjorde själva muffinsen efter ditt recept, och dekorerade dem efter lite hjälp från Youtube. Det resulterade i en cupcake a la Kakmonstret (blå glasyr och blåfärgad kokos), en liten bröllopstårta till min blivande man och två cupcakes som såg ut som en sandstrand (blå glasyr och kaksmulor samt drinkparasoll!)

    Tack för inspirationen, Mia! Du har en skön stil som tilltalar mig!
    Hoppas du och din familj får en god jul och ett gott nytt år!
    Mvh Sara i Göteborg 🙂

  2. De där har jag gjort, tokgott 🙂

  3. T said

    Kanske en dum fråga. Men vad penslade du formarna med? Jag har bara stora vanlig brödpenslar. Det kan väl inte funka?

  4. Härhemma var det kolan som vägrade stelna för några veckor sedan, resulterade i tårar och många “varfööööööör”.
    Får nog aldrig veta varför dock, lyckades med nästa smet iallafall!

  5. Cecilia said

    Ville bara säga att jag bakade dina mandelmusslor nu till jul, i formar som jag aldrig använt förr (fast ägt i 10 år:) och pappa åt fem stycken! Fyllda med hallonsylt och grädde.

    Jättegoda mandelmusslor. Mums. God Jul!!

Leave a Reply

