Nyheter

December 17, 2011

Som jag har väntat, och nu äntligen slår Holy Sweet vilken dag som helst upp dörrarna till sitt sprillans nya showroom på Artillerigatan 56. Rusa dit efter jul och låt er fröjdas av deras bedårande vackra konstverk till bakelser. Uppdatering! 16 januari öppnar Holy Sweet. På samma adress huserade tidigare Pärlans Konfektyr, men de har numera flyttat till Nytorgsgatan 38. Bättre ställe har jag svårt att tänka mig att insupa lite julstämning bland koladoft och vackra kolakokerskor.

Även i cyberspace händer det nya, roliga grejor. Många är de surdegshipsters som helt saknat mening och kontinuitet i sina liv sedan Martin Johansson slutade blogga, men då kan jag glädja med nyheten att han nu dragit igång en ny blogg, hurra! Även konditorn Roy Fares har börjat blogga.

Nästa år kommer både Martin och Roy med nya böcker, och som om det inte var nog släpper även Daniel RoosCall me cupcake-Linda och Sébastien Boudet böcker späckade med bröd och bakverk. Måste göra plats i bokhyllan redan nu!

7 Responses to “Nyheter”

  1. Oj har helt missat att Martin Johansson börjat blogga igen, vad kul

  2. Och böckerna som kommer ut lär hamna i min bokhylla🙂

  3. Gillar skarpt att Martin börjat blogga igen!

    Tack för bra tips på böcker!

  4. Åh det ska jag spana in, ska till STHLM och kika mellandagsrean🙂
    Såg Holy Sweets repotage i “Baka” också, så himla vackert, men jag vågar mig inte på sådant….Hehe. Håller mig till brownies😉

  5. Johanna said

    Åh, holy sweets hemsida var ju helt fantastisk, vilka grejer dom gör! Nästan så man får sockerchock bara av att titta…. Artillerigatan 56 ligger nära jobbet (faaarligt, fast jag har klarat mej rätt bra hittills trots att både tösse, ejes chokladfabrik, thelins och tomtebageriet ligger i krokarna) och jag hoppas att dom kommer att ha grejer till försäljning direkt och inte bara beställningar.

  6. Ahhh pärlans! Godaste kolor i hela jävla landet. Söta, gulliga tjejer som jobbar där – gillar deras still. För oss som inte har möjligheten att besöka deras butik där oppe i norrland har de tack och lov så att man kan beställa och få det skickat!

Leave a Reply

