Julgodis

November 12, 2011

Visst, det är fortfarande lite tidigt för julgodis, men jag kan inte hålla mig! Här kommer lite bilder från ett godisjobb jag har gjort till Icakurirens tidning Den goda julen.

Receptet på karamellpopcorn i mörk choklad på bilden ovan har jag lagt upp under receptfliken, och resten av recepten hittar du i tidningen eller på Icakuriren.se. Jag har experimenterat lite med att ha popcorn i godis och kakor på sistone, och utmaningen är att få dem att behålla sin krispighet. I det här fallet är de doppade i både karamelliserat socker och mörk choklad som isolerar dem mot fukt. Supergott!

Min fina kompis Mia Gahne med mjölkchokladbräck. Bilderna har Björn Tesch plåtat.

12 Responses to “Julgodis”

  1. Bara två veckor kvar till advent så jag tycker du kan anses vara ute i lagom god tid.🙂

  2. Jocke said

    Jelly Belly har ju godisar som smakar Smörade popcorn, tror du kan “föra över” den smaken i typ fyllning till pralin eller fluff?

  3. Helena said

    Underbara bilder och det ser ju så GOTT ut!🙂

  4. Nu längtar jag till jul🙂

  5. Nästa vecka får man börja adventspynta, så att man har allt redo för första advent. Och det innebär ju att man får förbereda med lite knäck och sånt? Eller hur?🙂 (åt supergoda lussekatter igår, mums!)

  6. Min dotter Julia har slagit upp Den goda julen på sidan med knäckklubbor med polkagris. Så klubborna kommer definitivt att göras hemma hos mig!

  7. Veronica said

    har varit o inhandlat din bok julens godsaker nu, så här ska bakas o grejas….det blir ätbara julklappar i år för släkten:-) Tack för inspiration!
    //Veronica

  8. […] tänkt hoppa över det i år men blev så inspirerad av godsaksbakande bloggare som Vardagslyx, Mia Öhrn, Den vassaste kniven och Söta saker (bara för att nämna några). Mina tjejer, 7 och 4 år, […]

Leave a Reply

