Pappersfritt

October 30, 2011

Själv är jag så pass gammalmodig att jag gillar riktiga papperstidningar som man kan sitta och prassla med, men jag måste medge att det finns en del riktigt fina nättidningar. Här i Sverige har vi Le Parfait, från London kommer Mowiekay Magazine, och från New York Sweet Paul Magazine. På sajten Issuu verkar det finnas massor av tidningar, och även kakböcker att provläsa, till exempel den här fina från Women’s Weekly. Billigt och resurssnålt är det dessutom!

4 Responses to “Pappersfritt”

  1. hanna (sötsugen tjej) said

    hej jag är en 15 årig tjej som har blivit ett stort fan av boken “macarons, cupcakes, caepops och andra söta saker”. Jag ska precis baka min första sats macarons 🙂 jag undrar var man kan hitta en av dina böcker som handlar om små sötsaker eller godis eller om du kan fixa en tävling som man kan vara med i?
    vill gärna ha svar!!

  2. Johanna said

    He!
    Jag har också köpt din macaron och cupcakes-bok. Försökte göra dom där chokladkakorna med nougat emellan (minns inte namnet) men dom blev så smuliga att dom gick sönder bara man tittade på dom. Vad kan jag ha gjort för fel? Det jag vet med mej kan ha blivit fel är att det kan ha blivit en matsked kakao för mycket, för jag var tvungen att byta paket mitt i. Kan det ha påverkat? Jag tyckte även att degen blev väldigt kladdig (men hur god som helst…), är det meningen?

    • miaohrn said

      Jag skäms som en hund, men felet är helt mitt. Jag är alltid supernogrann när jag skriver och provar mina recept, men där har ändå något fel smugit sig in. Senast jag bakade kakorna efter receptet i boken blev de också väldigt smuliga. Det behövs mer mjöl och kakao i receptet, så ta 4,5 dl (270 g) vetemjöl och 1 dl (45 g) kakao istället, då blir de mycket bättre.

Leave a Reply

