Chokladfest

October 12, 2011

Höst betyder extra mycket choklad i min värld. Till senaste numret av Laga Lätt har jag gjort en radda chokladrecept, och i helgen vankas det chokladfestival på Nordiska Muséet. Jag ska sitta i juryn för Årets Hemmakonditor och provsmaka massor av smarriga chokladdesserter och bakverk. Mitt bästa tips inför chokladfestivalen är att gå ditt sent på fredagseftermiddagen när det brukar vara minst folk och skönast stämning. Nordiska håller öppet till 20, så passa på att avrunda arbetsveckan med en chokladig after work.

Lite bilder från Laga Lätt-jobbet plåtade av självaste Ulrika Poussette. Miriam och hennes bästis Mirjam behärskar den svåra konsten att äta och vara snygga samtidigt, jag blir lika imponerad varje gång.

13 Responses to “Chokladfest”

  1. Catarina said

    Jättefina bilder.
    Du får vara stolt!

  2. Men jag tänkte gå på Lördagen… Eller ska jag ändra till Fredagen?

    Tack för en fantasktiska blogg, förresten!

    • miaohrn said

      Klart du ska gå på lördagen om det passar dig bäst, men var beredd på att du inte kommer att vara ensam om härligheten.

  3. Ninna said

    Mmmmmm…. Chokela!!!😀

  4. Annoula said

    Mmmm! Choklad! Det bästa som finns😀

  5. Linda said

    ÅÅå ser riktigt festligt ut!!
    Får man fråga vart ni hittat den fina rosa kannan???

  6. Cissi said

    Åååååå! Vilka fantastiska bilder! *gillart*

  7. Härliga bilder, nu har jag provat din saltkolafyllning i mina chopkladmacarons, himla gott

  8. Vilka härliga bilder!🙂

  9. Ninna said

    Är kannan ny eller gammal?
    Om ny, var kan man hitta en likadan?🙂

    Tack!❤

Leave a Reply

