Jul igen!

October 5, 2011

Den här hösten kommer jag med inte mindre än två kakböcker. Förutom macaronboken har nyss Julens godsaker släppts, proppfull av både julgodis, lussebullar, matbröd, mjuka kakor, desserter och allt annat man kan vilja baka under advent. Kanske är det en aning tidigt att börja tänka på julen, men här kommer ändå en sneak peak på lite bilder ur boken, plåtade av självaste Ulrika Pousette.

24 Responses to “Jul igen!”

  1. Är det mjölkchoklad- och cocospralinerna du lär ut på din kurs på första bilden? Om så, så är de favoriter sedan några år. Vill för övrigt ha din bok, när finns den ute i handeln?

  2. Decirée said

    Underbart med Jul! Bilden med paj med fikon i vad är det för ngt? Ser helt fantastisk ut. Är det en sötsak eller en ostpaj? Tack för inspirationen snart skall jag börja planera julen… Då kan man njuta hela härliga december och julen blir så lååång och mysig.

    • miaohrn said

      Kul att du gillar bilden på fikonpajen. Det är en söt paj med valnötsfyllning. Rosmarinkvistarna är mest som dekor, egentligen tycker jag inte så mycket om rosmarin, särskilt inte i kakor, men de blev så fina på bilden.

      • Ellen Freider said

        Jag tycker också att fikonpajen ser helt fantastisk ut, och när jag läser att den innehåller valnötter tror jag inte att den kan vara annat än god…🙂
        Jag som egentligen har satt kokboksköpförbud på mig själv kanske får göra ett undantag… eller önska mig i julklapp (fast då får man den ju lite för sent)!

  3. Det är så inspirerande att se alla konstverk du gör!
    Jag blir så nyfiken, hur kom det sig att du blev konditor?

  4. Matilda said

    Allt ser så gott ut! Jag ska absolut köpa boken direkt! Perfekt för mig som bara älskar julen och alla bakverk och godissorter som tillhör!🙂

  5. Den här boken ska jag absolut köpa, ser jättefin ut.
    Perfekt för mig som älskar julen!
    Kakan längst ner såg väldans god ut och superfin bild!

  6. Sara said

    som jag längtar efter din julbok! har beställt den från en Jultidning som ett barn hade🙂

    du är så sjukt grym!

  7. Anna said

    Älskar din blogg!! Och dina kokböcker! Sitter och läser dem pärm till pärm som en vanlig bok hehe.
    kanske låter lite som en kliché men – du inspirerar mig väldigt mycket!

  8. Anni said

    Kikar på Adlibris eftersom jag precis som alla andra blev SÅ sugen – men du, varför står det ibland Maria och ibland Mia som författare? Jag får upp olika böcker beroende på vilket författarnamn jag söker på!

    • miaohrn said

      Ja, visst är det förvirrande, det irriterar mig också. Jag är döpt till Maria men har alltid kallats för Mia. Jag har sedan min första bok på Ica Bokförlag bett om att det ska stå Mia på böckerna, inte Maria, men det gick dem inte med på förrän på mina senaste böcker. Trots att det står Mia på omslaget och allt till Julens godsaker har de dock ändå lagt in den i systemet under Maria. Så söker man på Mia Öhrn på Adlibris etc kommer den inte upp. Grrr! Men jag har bett dem ändra det och hoppas att det löser sig snart.

  9. Den där fikongrejen ser sjukt god ut!

  10. Martina Eriksson said

    Hej! Det här har inget med detta inlägg att göra. Jag skulle bara så gärna vilja att du skriver lite om chokladfestivalen som är nu i helgen på Nordiska? Jag tänkte eftersom du är en himla duktig konditor, har du lite tips på vad man ska göra för att inte bara irra runt?🙂 Mvh martina

    • miaohrn said

      Mitt bästa tips är nog att gå dit när det är så lite folk som möjligt, och då brukar fredagkvällen vara säkrast. De har ju öppet till klockan 20, så passa på att gå ett par timmar innan dess. Ät en lätt middag först och strosa sedan runt. Duane Dove berättar om sitt kakaoplantage 18.30, det kan nog vara intressant att lyssna på. Ha det så roligt!

  11. För tidigt att tänka på julen?
    Nej då… Det är alldeles lagom🙂

    Jag längtar tills boken kommit till min lokala bokhandel. Den hade inte kommit i torsdags😦

  12. tinadi said

    Fick boken med Bokuspaket redan förra veckan och längtar alldeles ovanligt mycket efter att få börja julbaka:) Dina böcker är så underbara och jag tröttnar aldrig på att njutbläddra bara för att bli på gott humör! Och så bakar jag ju såklart efter dina eminenta recept också!!

Leave a Reply

