Fubbigt

September 18, 2011

Jag försöker fuska så lite som möjligt i mitt arbete. Jag testar recepten noggrannt, granskar, reviderar och korrigerar, och det ni ser på bilderna är så som kakan ser ut i verkligheten. Det är ju det som gör mitt jobb så roligt. Men till och från släpper även jag på präktigheten, som i torsdags till exempel när vi skulle fota somrigt grillade desserter fast vind och iskallt regn piskade min balkong. Då stannade jag och Miriam inne i köket och grillade marshmallows över spisens gasplattor istället. Någon sockerkaka till den grillade bruschettan hade jag heller inte hunnit baka, så det fick bli färdigköpt från Euroshopper istället.

På något sätt brukar det ändå alltid bli väldigt fint. Mästerfotografen Ulrika Ekblom stog bakom kameran, och på förmiddagen hann vi fånga solen och plåta bilder på mig där jag ännu inte ser sjavig, frusen och trött ut. Skönt nog var detta min sista somriga plåtning för året, en till så hade jag säkert fått magsår av vädernojja.

Leave a Reply

