Mer fint från Frankrike

September 16, 2011

Jag hittade till min stora överraskning en billig loppis i Paris. Den här fina burken fyndade jag för två euro. Och så blev det en bricka med äkta franskt och lite härsket flott på. Där var jag inte lika snabb med språket och prutandet, så den pungade jag ut 15 euro för.

Snyggt bakpulver.

Tjusiga skyltar på ett gammalt bageri.

Innovativt använt tårtpapper i papperskorgen på hotellrummet. Trés chic.

Och så croissanter och kaffe, bättre blir det inte!

6 Responses to “Mer fint från Frankrike”

  1. Så vackert! …och mysigt. Burken var helt fantastiskt.

  2. Annette said

    Hihi! Det där är mitt vanliga bakpulver – jag blir alltid irriterad på att det inte är en burk i stället för småpåsar, men visst är de gammaldags och fina!

    Burken ser ut som om den är från 40-talet. Fin!

  3. Julia* said

    Vad roligt Mia! Jag, fyndar jag gamla burkar i loppisar i Stockholm och jag kommer tillbaka i Frankrike med svensk bakpulver😉

  4. Kul! Jag älskar utländska loppisar! Och thrift shops eller charity shops, typ Myrorna eller Emmeus!

Leave a Reply

