Helgens strapatser

September 13, 2011

Helgen bjöd på inget mindre än en resa till Paris! Med massor av croissanter, praliner och macarons. Jag tänker inte ens ge några tips, har ni vägarna förbi Paris så strosa helt enkelt omkring, det ligger ju patisserier, chokladbutiker och kaféer i precis varje hörn. Åtminstone i St Germain och Marais och sådana där små puttinuttiga kvarter.

Alldeles innan planet lyfte fick jag min älskade Erik! Dock blev det ingen bröllopstårta, men som det gamla ordspråket lyder, skomakarens barn går i trasiga skor.

Bröllopsbilderna har Ulrika Pousette plåtat, resten jag själv.

37 Responses to “Helgens strapatser”

  1. Kati said

    Grattis!!
    (Jag har din nya fina bok, den är som en ljuvlig pralin att bläddra i!)

    Hälsningar Kati

  2. Jess said

    Många grattis och lycka till! Vem behöver bröllopstårta när det finns så mycket kärlek😉

  3. Catharina said

    Stort grattis! Hela Paris är ju som en stor bröllopstårta😉

  4. Annelie said

    Grattis! Vad roligt och vad fina ni är!!
    Själv åker jag till Paris och gifter mig i maj.🙂

  5. Anne said

    Grattis Mia, vad roligt!🙂

  6. Jessica said

    Stort grattis! All lycka till er framöver!

  7. TINA said

    Grattis och vilka fina bilder.
    Paris är en härlig stad, jag älskar Paris, mycket härliga bakverk!!
    Ska även skaffa din nya bok, där verkar vara en hel del smarriga recept i.

  8. Åsa said

    Grattis..vilka härliga bilder du visar oss :)…
    kram Åsa

  9. Karin L said

    Grattis fru Mia! Och maken!

  10. Annette said

    Grattis!

    Och macarons är ofta godare än bröllopstårta…

  11. Stort grattis till er!
    Önskar er all lycka🙂

  12. Mia said

    Grattis till er båda ! Och tack för den nya boken – helt lovely…..

    Mia

  13. Åsa said

    Grattis och tack för alla fina bilder på bloggen och i böckerna! För ett kakmonster på diet räcker det ibland att lukta lite på bilderna för att stilla det värsta sötsuget.

  14. Linda said

    Åh så härligt det ser ut! Grattis Mia!

    Jag vill även passa på att berömma dig för din fina nya bok. Jag hade det stora nöjet att få recensera boken för BTJ och det är alltid skoj när man får skriva positiva saker om böcker när man är lektör =)

  15. Simone said

    Grattis,så romantiskt att åka iväg.låter underbart.ha en fortsatt underbar smekmånad.

  16. miaohrn said

    Tusen tack för alla fina gratulationer!

  17. Iréne said

    Grattis!

    ( har nyss fått tag i en kopia av din nya bok, oj vad det kliar i fingrarna)

  18. Lisa Sockerrus said

    Åh vad roligt! GRATTIS🙂 Vad romantiskt att gifta sig i Paris🙂

  19. Sara said

    Grattis!! Vilken drömresa! Tänk att strosa runt där…🙂 Fick två av dina böcker med posten igår, dens senaste (helt ljuvlig) och “Mitt eget kafé” (också helt underbar).

  20. Karin said

    Grattis Mia!

  21. Karin said

    Grattis. Kärlek är häftigt det och att lova är stort🙂

  22. Helena said

    Grattis Mia!

    Nu har jag köpt din fina bok också, fantastiska bilder och underbara recept🙂

  23. Carina said

    Grattis!
    Själv smakar jag på din nya bok. Man behöver ju inte ens baka kakorna, njuter bara av att läsa recept och titta på fina bilder!!🙂

  24. M said

    Många grattis fina Mia!

  25. Greta said

    Stort grattis till er båda!!
    Kram från både mig och Mikke

  26. Kakjuntan said

    Vilken lycka, värme och stort Grattis från oss på Kakjuntan!

  27. Carl said

    Jag som trodde du var flata! Skit samma – LEVE KÄRLEKEN!!!

    Har du sett den här?:
    http://shop.cordon-bleu.se/sv/muffins-kakor-praliner/351-macarons-form-i-silikon.html

    • miaohrn said

      Ha ha, ja det är en del som tror det, men icke! Karlar är min grej.

      Vilken fifig form! Eller så är det fuskigt och onödigt, kan inte riktigt bestämma mig.

  28. AndreasM said

    Oj, vad kul!
    Stort, stort GRATTIS!!!!

  29. AndreasM said

    För övrigt:

    Carls tidigare kommentar fick mig att
    LOL (på riktigt).

    Vet inte varför, men det var kul.
    Tack Carl!

  30. Stort grattis! Vad fina ni är!

    MIn mamma gifte sig också i en fin blå klänning🙂

  31. Frida said

    Ett jättestort GRATTIS till er båda!

  32. Maria Räntlä said

    Stort stort grattis!
    Vad underbart med ett Parisbröllop.
    Lycka till!
    /Maria

  33. Anna said

    Massor av grattiskramar till dig och din Erik!

Leave a Reply

