Charlotte russe

September 4, 2011

Titt som tätt upptäcker jag glapp i min bakningsrepertoar, tills för några veckor sedan hade jag till exempel aldrig bakat en charlotte russe. De ser ju dessutom lite pampiga och svåra ut, så jag inbillade mig att det skulle vara lite av en utmaning. Så farligt var det dock inte, mest roligt, och tjusigt blev det!

Man tar helt enkelt en bunke med ganska rundad botten, klär den med gladplast och trycker in skivor av rulltårta längs kanterna.

Fyll på med jordgubbsmousse eller något annat gott och kyl några timmar innan du stjälper upp skapelsen. Recepet ligger under Receptfliken.

Ulle har plåtat den översta fina bilden, och jag har plåtat de två nedre.

4 Responses to “Charlotte russe”

  1. Annika said

    Ljuvligt god är den också, kan jag intyga!

  2. Greta said

    Coolt! Jag har aldrig sett något liknande. Kanske något att prova på landet i helgen..?

  3. Vanessa said

    Vilken fin blogg du har! Hur blev du konditor, alltså vilken utbildning gick du?

  4. miaohrn said

    Tack Vanessa! I det här gamla inlägget har jag skrivit lite mer om konditorutbildningar: https://miaohrn.wordpress.com/2010/03/25/jourhavande-syokonsulent/

Leave a Reply

