Chokladdieten

September 1, 2011

Att mörk choklad anses vara nyttigt är ju ingen nyhet, men i gårdagens DN kunde man ta del av en studie som visar att även mjölkchoklad och kakor, drycker och efterrätter med choklad i minskar risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom med 37 procent. Jag tar alla nya hälsorön med en nypa salt, men tycker ändå att det är lite trevligt att man inte måste plåga i sig 99-procentig choklad för att det ska ha någon hälsoeffekt.

I dagens DN kunde man dessutom läsa att det råder brist på smör i landet. Jag misstänker LCHF-bantarna. Och alla vi kakbakare.

5 Responses to “Chokladdieten”

  1. Ah, det känns tryggt att veta att jag har 50 kilo osaltat smör i kylen!

  2. Kerstin said

    Oj oj. Det är nog mitt fel att det är smörbrist. Det gick åt sjukt mycket när jag bakade 50 sorters kakor till min systers 50-årskalas.

  3. Har jag inte hört, skall man behöva bunkra smör😉

  4. hellan said

    Jag kan också baka kakor, med choklad och smör och annat i men utan socker, mums! Och inte bantar jag heller. Tycker mejeriproduktproducenterna ska strunta i alla konstiga produkter så blir det mer smör och grädde till oss som tycker om att baka, och äta gott: -)

  5. Katarina said

    Intressant att läsa🙂

Leave a Reply

