Mjölkbaren

August 21, 2011

Kaffe i all ära, men måste jag välja tycker jag ändå att mjölk är det allra godaste att dricka till kakor. Inget slår nybakade kanelbullar och mjölk, cookies och mjölk, chokladtårta och mjölk eller semlor med varm mjölk. Jag har en fäbless för mjölkflaskor, men tyvärr är det inte så lätt att få tag på snygga. Min mamma har äkta engelska flarror, men jag vågar inte knycka dem av henne, så jag blev så glad när jag hittade de här fina sakerna på Room för 15 kronor styck. De tjusiga papperssugrören kommer från Klaraform och passar även utmärkt som pinnar till cakepops eller andra klubbor.

4 Responses to “Mjölkbaren”

  1. Såg att Panduro har rätt fina mjölkflaskor.
    Med patentkork och litet handtag

  2. Miriam said

    En dag ska jag öppna en mjölkbar. Få folk att inse att det inte bara var en reklamkampanj för längesen för att få folk att dricka mer mjölk, utan också en lysande idé eftersom att det är det godaste som finns att dricka. Till kakor och bullar osv. Billigt dessutom! Kan ju inte bli bättre.

    • miaohrn said

      Åh, jag längtar tills du öppnar mjölkbaren. Har också tänkt att man borde göra något sådant som pop up-butik för Arla eller Skånemejerier, skulle ju kunna bli hur fint som helst!

  3. Jättesöta flaskor!! Och sugrören är alldeles underbara.

Leave a Reply

