Purple rain

August 14, 2011

På sistone har jag försökt rikta in mig på en färg eller ett tema när det är dags för plåtning av kakrecept till mattidningar så att jag har något att gå på för att hålla ihop jobbet. Förra veckan hade vi tema spets på ett jobb, orange på ett annat och höstutflykt på ett tredje. Sedan tänkte jag rikta in mig på färgen lila på ett fjärde jobb, men det visade sig att jag hade skrämmande lite lila pryttlar. I affärerna lyste hyllorna tomma när det gällde det purpurfärgat, trots att trendoraklerna stup i kvarten utser lila till det hetaste heta. I slutändan lyckades jag ändå rota fram rekvisita ur gömmorna så att det räckte till fem bilder. Slutet gott, allting gott.

5 Responses to “Purple rain”

  1. Jess said

    Å man tager vad man haver visade sig ju bli succé. Det ser verkligen jättefin ut🙂

  2. LisaMarie said

    Hej Mia! Tack för en trevlig blogg med fina bilder! Jag tänkte fråga en sak om de vackra ljusblå assietterna i inlägget “saftkalas” lite längre bak på din blogg. Är de loppisfynd från Ekeby/Gefle porsling som jag tror? Jag har exakt likadana fast gröna själv nämligen, men den där färgen var ju underbar!

    • miaohrn said

      Ja, den där assietten är min absoluta favorit! Du har rätt, Gefle står det under, och den är inköpt på A la Carte Antik. Har också sett att det finns varianter med mönster på, och grönt låter fint.

  3. Hanna said

    Fint med lila.

    Och från lila till rosa. Vad är det för skålar längst till höger uppe på header-bilden. Är det margrethe-skålar? Var har du fått tag på dem? Tell me, tell me, tell me!!!🙂

    • miaohrn said

      Den gröna tror jag är min, inköpt på Lagerhaus för några år sedan, och den rosa är fotografens. Jag minns inte riktigt, men du har nog rätt att det är Margrethe/ Rosti.

Leave a Reply

