Höstmodet

August 9, 2011

Eftersom jag är över trettio har jag inte fått fota-mig-själv-talangen medfödd. Jag vet liksom inte hur man gör, så jag delegerade det hela till flickebarnet Miriam, men det gick i ärlighetens namn inget vidare. Det vi vill visa är hur som helst de sjukt gulliga förklädena jag har köpt på H&M. Och ja, jag vet att det här med cupcakebakande och hemmafrugullighet har varit en het potatis på sistone, men jag har inte satt mig in i debatten, och även om jag råkar ha en fäblesse för gulliga kakor och volangförkläden är jag en stark och självständig kvinna som både hugger ved, kör traktor, super och svär. Okej, jag ljuger om de två förstnämnda, men jag skulle gärna görat om jag fick chansen. Stapla ved och byta däck är jag bra på i alla fall.

Även Åhléns har fått in saliga mängder fina bakgrejor, hyllorna liksom dignar av allt från cupcakeställningar, kakburkar, bakplåtspapper och muffinsformar.

7 Responses to “Höstmodet”

  1. ia said

    Ja för att komma dit du är nu så har du allt gjort annat än brodera!
    Volanger är en bra skenmanöver😉

  2. Annika said

    “Eftersom jag är över trettio har jag inte fått fota-mig-själv-talangen medfödd”
    Hahahahaha!

    Slits mellan att älska volanger, glitter och cupcakes, och tycka att jag som ändå är en praktiskt, jordnära, smart tjej inte borde. Men det är ju så fint. Det också.

    Och för dig är det ju jobbet, så volanga på liksom!😀 Så kan vi andra läsa och njuta lite på distans om inte annat.

  3. Matilda said

    Vilka söta volang-förkläden! Ett sånt ska jag också köpa till mig🙂

  4. Therese said

    Jag älskar att baka och jag älskar gulliga blommiga saker i köket. Trots detta kallar jag mig feminist. Jag känner inte att det ena utesluter det andra. Jag tycker också att förklädena är jättesöta! Har god lust att köpa dem själv, men eftersom jag köpte två GreenGate förkläden härmoveckan kan jag inte riktigt motivera det inköpet🙂

Leave a Reply

