Pralinskolan

August 4, 2011

Sedan jag slutade hålla pralinkurser har jag varit lite orolig för hur det ska gå för alla som vill lära sig göra praliner. Förvisso helt obefogat, det finns massor av utmärkta pralinkurser man kan gå. Men jag blev ändå lättad när jag fick göra en kolossalt pedagogisk pralinskola för Gourmet med steg för steg-bilder, tipsrutor, en lång orerande text och gud vet allt. Så nu kan jag sova lungt på nätterna igen. Spring och köp den vet jag, senaste numret som finns i butikerna nu!

6 Responses to “Pralinskolan”

  1. Oj, vad gott. Det hade varit häftigt att lära sig. Skll se om det finns någon kurs i Göteborg🙂

  2. Jess said

    Det låter både spännande och gott. Pralinkurs får det nog bli genom Gourmettidningen.🙂

  3. hilda07 said

    Hej Mia, Vad tråkigt att du slutat med pralinutbildningar. Många av våra elever gick dina kurser innan de kom till oss. Och jag lovar- de har varit saliga över både chokladen och din entusiasm! Kanske kan du komma hit och undervisa som gästlärare hos oss på Chokladskolan i Nora?

    Ingela Svedbro, Cacao & Co Chocolate School
    http://www.chokladskolan.com

    • miaohrn said

      Vad kul att de pratade om mina kurser! Och tusen tack för erbjudandet om att hålla kurs hos er, men jag har tagit en paus från kurserna just eftersom jag inte är så sugen på att hålla pralinkurser. Ha det gott!

  4. charlotte said

    Jag läste artikeln, mycket bra beskrivet🙂 Är det skillnad på pralinform och pralinform. Måste man köpa en dyr eller är alla lika bra?

    • miaohrn said

      Det är nog lika bra att köpa en lite dyrare pralinform. Billiga varianter från Åhléns eller Panduro skulle jag inte rekommendera. Eftersom man kommer att lägga ner så mycket tid och möda på temperering är det synd om allt ska falla på formen. Mumsigt och Chokladgallerian har bra formar. Lycka till, Charlotte!

Leave a Reply

