Saftkalas

July 27, 2011

Idag borde ett finfint saft- och kakkalasjobb jag har gjort för Mitt Kök dyka upp i tidningen. Jag har lite restriktioner när det gäller att lägga upp recept och bilder, så ni får gott springa och köpa ett ex för 15 kronor. Det är det värt, förutom göttiga mazariner, mandelmusslor och äppelkaka får ni recept på den där rosensaften jag skrev om tidigare. Och plommonsaft och vinbärsaft!

Vi hade lite strul med att hitta modeller som kunde posera med kakorna. Redaktören efterlyste äldre personer, och ingen ville ställa upp så där mitt på vardagen. Jag höll mig märkligt nog lugn ändå i tron att det skulle lösa sig till slut, och döm om min lycka när vi dök upp på vår location och det visade sig att grannen hade världens vackraste trädgårdsmästare!

Mitt Kök är en bilaga till Expressen (och Kvällsposten och GT) och säljs onsdag till fredag överallt där tidningar säljs. Stefan Wettainen har plåtat de tjusiga bilderna.

9 Responses to “Saftkalas”

  1. Jess said

    Mums! Det ser jätteläckert ut. Grannen blev perfekt ju.

  2. Annika said

    Hur gick det med rulltårtorna; har de varit med än? Har ju helt glömt bort att kolla – var dessutom bortrest ett par veckor.

    • miaohrn said

      Jag vet inte, jag frågade redaktören när de skulle dyka upp, men då visste hon inte, och jag har inte sett till dem. Jag håller ögonen öppna och hör av mig när de dyker upp!

  3. Freddie said

    Dagens macaron; svartvinbärsvariant🙂

  4. Bojan said

    Hej, jag hoppas att det smakar gott, men det är den bästa modellen som poserar …

Leave a Reply

