Boktipset

July 22, 2011

Oj oj oj, jag har just fått ett förhandsexemplar av min nya bok Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk (kanske höstens längsta titel) och den en riktig liten bokkaramell! Ibland när jag är färdig med en bok efter att ha jobbat med den i en evighet blir det lite av ett antiklimax när den är tryckt och klar. Blev det inte mer än så här, liksom. Men inte den här gången, Macarons…etc etc är allt jag kan önska och mer därtill. Den är alldeles fullproppad av de finaste Ulrika Pousette-bilderna, de snyggaste tipsrutorna och de bästa, mest pedagogiska recepten som ni läsare har varit med och provbakat. Och så har formgivar-geniet Katy Kimbell satt sin alltid lika toksnygga prägel på layout, typsnitt och illustrationer.

I slutet av augusti släpps boken, och på Adlibris och Bokus kan man förhandsboka och provläsa den redan nu.

29 Responses to “Boktipset”

  1. Katarina said

    Spännande och grattis🙂 Vilken fin och färgrik bok!

  2. Annelie said

    Åh så snygg den är!! Grattis!!
    Ser fram emot att få hem den. Kan man få sitt provbakarex signerad om man ber snällt?

    • miaohrn said

      Tack Annelie! Jag hoppas kunna signera din bok, men troligtvis skickas de direkt från lagret i Falun, och då blir det lite knepigare. Men hur som helst står ditt namn med i tackordet längst bak i boken. I början av september hoppas jag att du får din bok.

  3. Annika said

    Så himla snygg den är! Helt i klass med kakorna (och dig).
    Den kan man ha bara för att ha den, liksom. Ska genast förhandsboka.😀

  4. Så nu har jag förbokat den🙂, längtar tills jag får den i min hand

  5. anki said

    Åh! vad fin den ser ut. Ska bli spännande att få den,efter provbakningen. Tackar redan nu för det!

  6. Jess said

    Åh så fin. Älskar temat och omslaget. Typsnittet är jättefint!
    Boken kommer bli superpoppis tror jag!

  7. Den ser fiinfint härligt pastellig ut :0)

  8. Freddie said

    Åh, så var den förhandsbokad🙂

  9. Bullmamman said

    Denna bok måste jag bara köpa när den kommer ut!🙂

  10. Petronella said

    Wow jag längtar också att få hem den. Gud vad fin den är. Den kommer att användas flitigt och hamnar på “Mia” hyllan😉
    Ha en toppen dag.

    Kram

  11. Suss said

    Så fantastiskt fin bok! Ser sjukt inspirerande ut🙂

  12. style fare said

    Mia! Congratulations! This looks soo incredible – I can’t wait to get my hands on a copy! Can we please collaborate on a book together someday??😉

  13. Kati said

    Grattis till boken, den ser så fin ut och det ska bli när boken kommer, jag har förhandsbeställt den och ser verkligen fram emot att den ska dimpa ner i brevlådan. Dina andra bakböcker används flitigt hemma hos mig!

  14. Good morning Mia. I bought the Italian edition of your book…. Is fantastic!

Leave a Reply

