Fettorsdag

July 15, 2011

Somriga bärpajer och jordgubbar med glass i all ära, men igår blev semleabstinensen okontrollerbar. Just så här mitt i sommaren känns det ju som en evighet sedan det var semlesäsong, och ännu längre tills det är dags igen, så igår blev det hetvägg till kvällsfika. Mmmm!

När jag bakar kanelbullar brukar jag ofta göra ett par släta bullar att ha på lut i frysen tills semlebegäret gör sig påmint. Skulle man vilja sätta somrigare prägel på dem kan man alltid blanda ner lite mosade blåbär i inkråmet, eller lite hallon i grädden. Eller vice versa eller både och.

4 Responses to “Fettorsdag”

  1. Jess said

    Semlor är helt enkelt ALDRIG fel.
    MUMS!

  2. Nu blev jag alt sugen på semlor 🙂

  3. fridasmat said

    jag har också några semmelbullar i frysen, om suget blir för svårt!

Leave a Reply

