Smuligt

June 21, 2011

Jag blir så glad när det kommer nya mattidningar, och det senaste tillskottet heter Mitt Kök och ges ut av Expressen. Ett nytt nummer kommer varje vecka och säljs onsdag till fredag för endast 15 kronor. Jag har fått göra massor av roliga receptjobb för Mitt Kök, och det första ut är på smulpajtema, jordens kanske godaste bakverk om jag får säga vad jag tycker. Åtminstone delad förstaplats med semlor. Recepten publicerades i tidningen som kom förra veckan, och säljs därför inte längre, men under receptfliken har jag lagt upp ett recept på en jordgubb- och flädersmulpaj. Passar perfekt som midsommardessert!

Ingen mindre än självaste Ulrika Pousette har plåtat bilderna.

One Response to “Smuligt”

  1. Matilda said

    Vad det låter gott!🙂

Leave a Reply

