Hipsterpizza

April 10, 2011

Jag blir trött av att hålla pralinkurs. Supertrött. Så trött att jag fick köpa pizza till middag igår, och till min stora lycka ligger Surdegspizzerian på Upplandsgatan 9 mittemellan Medborgarskolan och hemma. Och när jag hade packat pizzakartongerna på pakethållaren var det medvind mest hela vägen.

Förutom att pizzorna var grymt goda (en med oliver, potatis och sardeller och en med timmermanskorv och surkål) så hittade jag även Sveriges kanske enda kvinnliga pizzabagare. Coolt! Hon heter Frida är verkar schysst och bra.   

Inredningen är självklart lite industri-arty-urban-shabby chic, så där som det ska vara nu förtiden. Fint tycker jag. Ytterligare en bonus är att de bakar efterrättspizza!

5 Responses to “Hipsterpizza”

  1. Johanna said

    Wow vilket ställe! Dit måste jag om jag råkar befinna mig i Stockholm någon gång, visserligen lät inte kommentarerna till artikeln lika positiva som du, men man kan ju alltid testa! Jag är en riktig sucker för surdegsbröd, så det skulle nog gå hem😀 Fast jag har min kära favoritpizzeria dock, den kommer då aldrig släppa sin första plats! Om du är på Österlen någon gång ska du besöka ett ställe som heter Friden, det är grejer det! Du kommer aldrig vilja besöka nåt annat ställe igen ;D

  2. Lisa Wackt said

    Hellå! Det finns en jätteduktig kvinnlig pizzabagare i Värnamo. Hon vann pizza-EM 2004.
    En pizzeria att rekommendera mitt i Småland!

    http://www.visit-varnamo.com/default.aspx?file=inc/TellusProduct.aspx&TLl=sv&TLdb=230&TLco=SE&TLcat=2__&TLdc=148&TLll=10&TLp=74262&lang=SE

  3. Frida said

    Vad härligt att du gillade pizzorna. Och kul med din blogg!

    Varmt välkommen igen.

    Frida på pizzerian

  4. Freddie said

    Sardeller?! Där sjönk du i aktning😉

  5. sardeller på pizza är gott!

Leave a Reply

